Betingelser for privatkort udstedt af
Uno-X Mobility Danmark A/S
Nuværende kortbetingelser er gældende fra 16.10.2024.
- 1. Oplysninger om udsteder af Kortet
Betalingskort til privatkunder ("Kortet") er udstedt af Uno-X Mobility Danmark A/S, Buddingevej 195, 2860, Søborg, CVR-nr. 33807910 ("Uno-X").
Uno-X kontaktoplysninger:
- e-mail: info@unox.dk,
- telefon nr.: 70125678.
Uno-X udbyder betalingskort i henhold til begrænset tilladelse fra Finanstilsynet.
2. Anvendelse af Kortet
Kortet kan bruges på alle Uno-X stationer til køb af brændstof, vask, og el.
Kortet kan desuden benyttes på flere ladepunkter i Danmark med Monta.
Kortet er personligt og skal altid opbevares forsvarligt af dig ("Kortholderen"). Du bør hyppigt kontrollere, at Kortet ikke er mistet, misbrugt eller beskadiget.
Kortet har af sikkerhedsmæssige årsager en begrænset gyldighedsperiode fra udstedelse. Gyldighedsperioden står på Kortet.
Kortet fornyes automatisk ved udløb, hvis det har været benyttet indenfor de sidste 3 måneder forud for udløbsdatoen, medmindre der er eller har været betalingsrestancer, eller at kundeforholdet er opsagt/annulleret.
3. Kreditvurdering
Uno-X foretager på baggrund af dine oplysninger på ansøgningsskemaet en kreditvurdering. Kreditvurderingen foretages i samarbejde med eksterne samarbejdspartnere, som vil modtage dine oplysninger med henblik på dette. Du kan læse mere om dette i vores privatlivspolitik, som findes på vores hjemmeside via dette link: https://bilist.unoxmobility.dk/privatlivspolitik/
Hvor påkrævet, foretager Uno-X i hele kundeforholdets levetid en løbende kreditvurdering hos kreditoplysningsselskaber. I særlige tilfælde kan det være nødvendigt for kundeforholdet at indsamle yderligere dokumentation – det kan være årsopgørelser, lønsedler mv., som Uno-X i så fald vil efterspørge og/eller indsamle hos dig til formålet.
Efter en positiv kreditvurdering udstedes et kreditmaksimum til private kunder på op til 6.000 kr. Beløbet kan ændres ved henvendelse til Uno-X, der kan være forpligtet til at foretage en ny kreditvurdering for at kunne tage stilling til en forhøjelse af kreditmaksimum.
Uno-X kan afvise kortansøgninger uden yderligere begrundelse.
4. Pinkoder
Når du har modtaget Kortet, vil du få dage efter modtage et brev med en pinkode. Når du er blevet bekendt med pinkoden, skal brevet destrueres.
Ændring af pinkode kan ske ved at ringe til tlf. 70241234. Her oplyser du den gamle pinkode, forinden den nye vælges. Er pinkoden forlagt, skal man bestille en ny som sendes pr. brev.
Ved brug af Kortet skal du sikre dig, at andre ikke kan se indtastning af pinkoden. Hvis en forkert kode indtastes mere end 3 gange, bliver Kortet spærret.
5. Generelle betingelser for Kortet
Disse kortbetingelser skal accepteres, før du kan anvende Kortet. Betingelserne anses for at være accepteret, når du har aktiveret Kortet og tager det i brug for første gang.
Kortet udstedes kun til myndige personer over 18 år. Det er muligt at få flere kort tilknyttet samme konto.
Så længe der er et aftaleforhold hos Uno-X, forpligter Kortholderen sig til altid at holde oplysninger om e-mail og telefonnummer opdateret hos Uno-X. Ændringer i navn, adresse, telefonnummer og e-mail skal straks meddeles skriftligt til Uno-X. Denne opdatering kan foretages på Mit Uno-X.
6. Ændringer af betingelser og priser
Uno-X kan ændre kortbetingelserne og gennemføre prisstigninger, hvis formålet er at imødekomme:
- Behov for tilpasning af vores produkter, herunder ændring af korttyper
- Forretningsmæssige grunde, f.eks. relateret til Uno-X' administration af kortaftalerne
- Øgede omkostninger som følge af inflation, stigning i afgifter, drifts- og administrationsomkostninger (herunder lønudgifter og udgifter relateret til administration af kortene), skatter eller gebyrer til tredjemand
- Den teknologiske udvikling, herunder gradvis udfasning af fysiske kort og overgang til digitale kort
- Markedsmæssig udvikling, herunder ændringer i forbrugerpræferencer, udbud og efterspørgsel
- Ændrede selskabsforhold, herunder ændrede ejerforhold, fusioner, omstruktureringer mv.
- Lovgivning, påbud eller praksis fra domstole, administrative myndigheder eller klagenævn.
Ved ændringer af betingelserne eller prisændringer vil du modtage en individuel varsling via e-mail, sms eller brev, 2 måneder før ændringen træder i kraft. Hvis du ikke vil acceptere ændringen, skal du opsige din aftale ved at meddele dette til Uno-X og klippe Kortet over. Hvis du ikke opsiger aftalen, anses du for at have accepteret ændringen, hvis du benytter Kortet efter ændringerne er trådt i kraft.
Uno-X kan uden varsel foretage ændringer, som ikke medfører forringelser, ændringer, som udgør forbedringer for dig eller ændringer som alene udgør mindre sproglige rettelser uden betydning for Kortet.
7. Bortkomst eller misbrug og spærring
Du skal straks kontakte Uno-X, hvis du mister Kortet, en anden får kendskab til pinkoden, du får mistanke om at Kortet er blevet kopieret, eller på anden måde får mistanke om, at Kortet eller koden er blevet eller kan blive brugt uberettiget.
Har du konstateret misbrug i forbindelse med Kort, skal du straks rette henvendelse til Uno-X. Her vil du blive bedt om at politianmelde og sende os dokumentation.
Kontakt skal ske på tlf. 70125678 eller via mail på info@unox.dk.
Uno-X spærrer Kortet og bekræfter det overfor dig. Nyt kort og kode kan herefter blive sendt til dig, hvis dette aftales.
8. Opsigelse og lukning af kortet
Du kan når som helst opsige betingelserne, og det samme kan Uno-X. Uno-X' opsigelse sker med 2 måneders varsel.
Kortet vil blive lukket, hvis Kortholderen ikke længere har fast bopælsadresse i Danmark eller får en betalingsanmærkning.
9. Hæftelse
Mistes eller misbruges Kortet, kan du blive holdt ansvarlig for tab herved i overensstemmelse med gældende regler. Som forbruger følger du hæftelsesreglerne i betalingsloven, hvorefter du kan blive ansvarlig for tab, som følge af andres uberettigede brug af Kortet.
Hvis Kortet er misbrugt, og PIN-koden er anvendt, kan du hæfte med op til 375 kr.
Hvis Kortet er misbrugt og PIN-koden er anvendt, og du ikke underretter Uno-X herom snarest muligt efter, at du har fået kendskab til, at en uberettiget person er kommet i besiddelse af PIN-koden eller Kortet, eller du ved groft uforsvarlig adfærd har muliggjort uberettiget anvendelse af Kortet, hæfter du med op til 8.000 kr.
Hvis du har oplyst koden til en uberettiget person, kan du ved misbrug komme til at hæfte for det fulde brug af Kortet.
Din indsigelse mod en uautoriseret betalingstransaktion med Kortet skal være Uno-X i hænde snarest muligt, efter at du har konstateret den uautoriserede transaktion, og under alle omstændigheder senest 13 måneder efter debiteringen af transaktionen.
10. Fakturering og gebyrer
Fakturering sker omkring den 18. i hver måned, og betalingsfristen er den 1. hverdag i den efterfølgende måned.
For at modtage og bruge Kortet er det et krav, at aftalen tilmeldes til Betalingsservice. Kortholderen vil i den forbindelse blive opkrævet et gebyr. Det er kun muligt at have samhandel med Uno-X, hvis der foreligger en Betalingsservice-aftale.
Faktura til betaling via Betalingsservice, vil pålægges et gebyr på 6 kr.
Fremsendes der en faktura til manuel betaling, opkræves der et administrationsgebyr på 15 kr.
Kortholderen er ansvarlig for, at Betalingsservice aftalen er tilknyttet Kortet. Uno-X har ikke ansvar for, at Betalingsservice aftalen eksisterer, er afmeldt, opsagt eller andre forhold, der kan medføre, at aftalen er ugyldig.
Ved tilmelding til Betalingsservice skal du bruge følgende oplysninger:
• BS-nummer 30101324
• Debitorgruppe 00333
• Kontonummer
Det er altid Kortholderens ansvar at indhente oplysninger om forfaldent beløb og betaling af faktura.
Retten til at gøre indsigelser mod det fakturerede beløb følger dansk rets almindelige regler herom. Indsigelser mod fakturerede beløb skal være Uno-X i hænde snarest muligt efter debiteringen af den pågældende betalingstransaktion – dog senest 13 måneder efter debiteringen af transaktionen.
- 11. Betaling
Hvis forfaldne beløb ikke betales rettidigt, fremsendes der betalingspåmindelser med gebyr i henhold til gældende lovgivning. Uno-X opkræver et rykkergebyr på 100 kr. for hver betalingspåmindelse, dog udsendes maksimalt tre rykkere for den samme regning.
Ved fortsat manglende betaling vil sagen blive overgivet til eksternt inkassobureau, hvilket medfører et inkassogebyr på 100 kr.
I forbindelse med overgivelsen til inkassobehandling pålægges sædvanlige inkasso-omkostninger m.v., og der vil blive pålagt renter fra forfaldsdagen, indtil tilgodehavende er betalt i henhold til rentelovens regler herom. Betalingsrestancer registreres i et kreditoplysningsbureau og behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning.
- 12. Behandling af personoplysninger
Uno-X er dataansvarlig for de personoplysninger, der indsamles om dig i forbindelse med udstedelse og administration af Kortet. Du kan læse mere om, hvordan Uno-X behandler dine personoplysninger i Uno-X' privatlivspolitik, som du kan finde på vores hjemmeside via dette link: https://bilist.unoxmobility.dk/privatlivspolitik/
- 13. Klageadgang
Skriftlig klage kan indsendes til Uno-X på info@unox.dk.
Er du ikke tilfreds med Uno-X håndtering af din klage, kan du rette henvendelse til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800, Viborg, telefon: 72405600, e-mail: nh@naevneneshus.dk.
14. Overdragelse af aftalen
Du må ikke overdrage dine rettigheder og pligter i henhold til disse betingelser.
Uno-X kan overdrage rettigheder såvel som pligter i henhold til disse betingelser til en tredjepart.
15. Værneting og lovvalg
Denne aftale er undergivet dansk ret.
16. Rabatordning ved Uno-X
Når du betaler med Kortet, opnår du en rabat. Den gældende rabat vil altid være tilgængelig på Uno-X' hjemmeside. Via dit forbrugsoverblik på Mit Uno-X vil du kunne se din rabat og på din faktura. Vær opmærksom på, at du ikke vil kunne se rabatten på tankstanderen eller i Uno-X-appen, men rabatten vil optræde på din månedsfaktura.
17. Mit Uno-X
Mit Uno-X er Uno-X’ selvbetjeningsside og tilmelding hertil sker automatisk i forbindelse med oprettelse af Kortet. Login sker med MitId.